Botanická zahrada

Den 21.

Vypnula jsem zvonění mobilu a spala ještě další tři hodiny. Adam vedle mě odpočíval, myslela jsem si, že taky ještě spí, ale jen čekal, až se vzbudím já. A tak jsme oba čekali, než ten druhý zavelí, že už je čas vstávat. Ale myslím, že jsme oba chtěli jen ležet v měkkém povlečení a už se nevracet do nepřetržitého frmolu města.
           Necítila jsem se odpočatě, což bylo divné. Děsně mě bolely nohy a boky z včerejšího chození. A měli jsme oba děsný hlad. Jenže když jsme se konečně vyhrabali z postele a z hotelu, tak jsme zjistili, že naše ověřená restaurace je zavřená. Museli jsme najít nějakou jinou. Líbil se nám jeden menší podnik, kde jsme si dali kuře s rýží. Bylo mi naprosto jedno, jak to maso vypadá a že rýže je suchá. Prostě jsem to do sebe naházela a docela mi to i chutnalo.
           Metrem jsme přejeli tři stanice a vystoupili hned u brány botanické zahrady. Glórie nám o ní včera vyprávěla, protože tam pracuje s nemocnými zvířaty. Chtěli jsme zase uniknout do přírody, a navíc mě hodně zajímala zázvorová zahrada, kterou jsem nikde jinde neviděla. Ovšem celý den poprchávalo a my si s sebou nevzali bundy, protože jsme je zabalili do krosen a nechali na recepci, až večer budeme přejíždět na letiště.
           Chodili jsme v tom dešti a občas se zastavili pod informační budkou. Nějaký vysmátý turista se nám posmíval, že nemáme deštník. Prošli jsme si Evoluční zahradu, kde jsme postupovali po geologických obdobích do minulosti. Viděli jsme obří kapradiny, stromy spálené sopečnou činností, stopy obřích ještěrů a obydlí pravěkých lidí. Moc se mi líbilo, jak bylo okolí propracované. Krajina opravdu budila dojem, že se nacházíme o miliony let zpátky.
           Přešli jsme do zahrad s bambusem, který měl červené výhonky. Vzali jsme to skrz zahradu s deštným lesem. Potkávali jsme houfy dětiček s deštníky, které v botanické zahradě byly na výletě. My jsme tam tak mokli a přemýšleli, co dál. Pak jsme si všimli, že na nás volá paní z restaurace a v ruce držela dvě igelitové pláštěnky. Moc jsme jí poděkovali, že nás zachránila před úplným promočením a mohli jsme tak ještě obejít zázvorovou zahradu, která byla na plánku nejdál. Překvapilo mě, jak zázvor vypadá, protože já znám jen tu část hlízy (kořene), kterou si krájím do čaje. Líbila se mi tato rostlinka s nápadným červeným květem na tenkém stonku.


Zajeli jsme do naší čtvrtě Malá Indie, našli poštu a dali si před letem ještě večeři. V šest hodin jsme měli sraz před hotelem, vyzvedli jsme si batohy a metrem přejeli na letiště. Zrovna jsme chytli špičku a metro bylo snad po okraj narvané lidmi. A my ještě s těmi velkými batohy na zádech… jako sardinky.

           Odlétali jsme v deset hodin a z okénka jsme pozorovali zářivá světla města, která mi teď připomínala zlaté náušnice Indek. Letěli jsme deset hodin a čtyřicet sedm minut a pro mě to bylo docela peklo, protože jsem nemohla usnout. Už jsem nevěděla, jak si mám sednout, a tak jsme se s jedním pánem střídali o chození v uličce. Taky jsem si omylem přivolala letušku, když jsem chtěla vypnout film, ale dotyková obrazovka byla špatně nastavená a po kliknutí se mi označilo úplně něco jiného. Docela mě to štvalo, nakonec jsem sluchátka vyndala z přehrávače, protože mě z nich ještě víc bolela hlava.   

Žádné komentáře:

Okomentovat